Andre linjer > E-sport > Kreativ Livslære > Cosplay & Foto > Tegneserie & Manga > Jakt & fiske > Dungeons & Dragons
Spillutvikling
Lyst til å lære å lage spill? Så klart du har lyst!
På spillutvikling lærer du de grunnleggende ferdighetene som skal til for å utvikle et spill fra konsept til ferdig produkt. Som spillutvikler er det du som skal ta spillmediumet videre inn i fremtiden. På Bjerkely vil du få ett godt fundament til å kunne gjennomføre og realisere nettopp dine idèer. Du skal ikke bare lære å lage et spillkonsept, men også det å lage selve spillet! Spillet som medium er i konstant utvikling, det kan kombinere nær sagt alle andre medium slik som film, lyd, tegning, fortelling og animasjon. Alt dette settes sammen til en unik interaktiv opplevelse, med spilleren i hovedrollen.
-
Vi har ingen spesielle krav for elever som ønsker å gå Spillutvikling på Bjerkely. Men man bør ha en interesse for animasjon/tegning eller koding, i tillegg til en fortellerlyst som man vil dele med andre. Se også informasjon om utstyr.
-
INTERNATAVGIFT
kr 92 000,-
ENEROMSTILLEGG
kr 11 000,-
FELLESAVGIFT
kr 22 000,-
LINJEAVGIFT
20.000
LÅNEKASSEN
Basislån for skoleåret 2024/25 er på kr 137 907,-. Les mer på Lånekassen.no.
LINJEAVGIFTEN
Linjeavgiften dekker utstyr, materiell, småturer og andre ting tilknyttet klassen din.
TURER
Bortsett fra en frivillig fellestur på våren er turer inkludert i det du betaler til skolen. I forhold til kronekurs og økning av pris for flybilletter, er det mulig at noen kostnader må dekkes ekstra av elevene. På alle turer må du påregne å betale noen måltider selv, i tillegg til å ha litt lommepenger.
Undervisning
Hva lærer du?
Utstyr:
Elever må selv ha egen datamaskin. Programvare kan kjøpes ved skolestart.
Vi kommer til å arbeide mye i Unity og denne programvaren kan lastes gratis ned i forkant om ønskelig.
Vi har eget lydstudio av høy kvalitet så alt ligger til rette for at du skal få skape det du selv ønsker.
Ved spørsmål om utstyr, kontakt skolen.
Undervisning:
Undervisning vil foregå i Unity, Photoshop, Premiere og Audition. Undervisningen vil være i 2D og hovedsaklig dreie seg om animasjon og programmering, men vi vil også komme innom tema som spillteori, leveldesign, karakterdesign, komposisjon, lyd, farger, storyboarding, storytelling og tegning.
Programmering vil være en vesentlig del av undervisningen, men du trenger ingen tidligere erfaring for å ta dette faget, alt som kreves er at du er motivert til å lære å lage spill! Det vil også være muligheter for å fordype seg i spesifikke tema som programmering, animasjon og grafikk.
Gjennom året vil vi også få besøk av gjesteforelesere som er dyktige spilldesignere, animatører og grafikere.
Emner:
Consept art
Level design
Programmering
Samarbeid og lagånd
Metodikker for spillutvikling
3D modellering og teksturering
Gå inn i lederrollen og ta ansvar
Lyd- og musikkproduksjon for spill
Turer
I løpet av året blir det både store og små turer, til inn- og utland. I all hovedsak blir det gamejams, og vi reiser bl.a på gamejam til Danmark.